Jag bara älskar denna!!!

Detta är ingen saga!


En dag kom en attraktiv och ambitiös kvinna in i en butik där de sålde goda kvalitetsprodukter.

Hon sa till ägaren:


Jag kan tänka mig att arbeta för dig! Jag vet att jag kommer att göra mycket bra ifrån mig. Jag kommer att ge mitt allra bästa. Men jag önskar mig i så fall:


1.                   Jag vill ha 50%  på allt som jag säljer.

2.                   Jag kommer också att skaffa andra som säljer åt dig, de vill jag oxå ha provision för - alltid. Till ex. 4,8 eller   12%. Naturligtvis ska dom oxå             

                      ha 50% ändå...

3.                   Jag önskar att arbeta när jag själv vill, utan krav på antal arbetstimmar eller tid. ibland kommer jag att arbeta mycket och ibland kommer                                          

                      jag  att ta ledigt en dag -eller två, eller en vecka -eller två.

4.                   Familjen min kommer först - och jag kommer inte att ge dig besked när jag tar ledigt.

5.                   Jag kommer att vilja ha en bil efter ett tag. Vi startar med en liten enkel bil - en Volvo v40 blir bra, med luftkonditionering och mitt namn ska

                      stå skrivet på sidan. Men när jag har gjort riktigt bra ifrån mig så vill jag kunna sträcka mig efter något mera. En Rosa Mercedes Cab med

                      en färddator så jag hittar rätt.

6.                   När jag gjort de där lilla extra så vill jag ha extra bonusar och gåvor, inga små hushållsmaskiner eller andra värdelösa saker. Jag vill ha                            

                      värdefulla gåvor som diamanter och fulltbetalda resor till exotiska länder.


Så vill jag kunna utvecklas och ge mig själv möjligheten att avacera till ledarskap.

Kan din firma erbjuda mig detta???


Ägaren va i chocktillstånd. Efter en liten stund började han gapskratta. Ni kvinnor.... nej, jag kan inte erbjuda dig något - ingen av dessa punkter kan jag erbjuda dig! Jag kan säga dig att inget annat företag kan uppfylla dina önskningar heller!


.............men vi vet bättre......... Eller hur?



Just do it!!! Ge bort denna möjlighet som vi har!!! Den är sann!!!


Ta emot den!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0